mandag den 28. maj 2012

Testløb

I weekenden stod den på udtagelsesløb til JWOC. Der var mellem- og langdistance i hhv. Stagsrode og Randbøl Hede/Frederikshåb vest samt sprint på Nyborg Vold.

Mellemdistancen. 4,8 km. 16 poster. 
Havde forinden tænkt at det i dag handlede om at være skarp med kompasset. Derudover havde jeg fokus på at være god i indløbet til posten ved at have et godt attackpoint som leder mod posten og samtidig have en god udløbsdetalje som sørger for at jeg kommer rigtigt væk fra posten igen. 

Jeg kommer rigtig fint rundt på de første poster ind til publikum. Benene føles dog en smule tunge og mine lægge er ømme. Men der er ikke andet for end at kæmpe på og sørger for at det tekniske fungere. På vej op mod post 10 bliver jeg for første gang mere tøvende i min orientering og jeg mærker usikkerheden. Men tager fat i mig selv og stoler på mit kompas. Jeg er stadig på kursen og bliver ledt lige i posten. Igen til post 12 blev det meget diffust. Havde dog valgt at tage posten nedefra, men blev forstyrret af at det var så svært gennemløbelig. Men holdt fast og stolede på at jeg var på rette vej. Skulle blot fortsætte lidt endnu så kom posten til syne. Post 14 så vældig diffus og det var vigtigt at få den rigtige retning ind i posten. Valgte bevidst at løbe ned forbi 11'eren og havde kontakt med å sammenløbet. Derfra holder jeg en retning lidt nord for post 14 og rammer grøften og dreje til venstre ned i posten. Derfra og hjem var det forholdsvis enkelt og det var blot om at trykke på. 

Alt i alt er jeg fint tilfreds med mellemdistancen. Jeg kom så godt rundt som muligt på dagen og den tekniske præstation var godkendt. 


Langdistancen. 14,3 km. 34 poster.
Da jeg havde regnet starten ud bestemte mig for at få en rolig start og ikke stresse. Området vi startede ud i kunne godt være diffust og det ville være træls at få en skidt start. Jeg kommer fint rundt på de første poster, men laver små enkelte fejl på posterne før publikumsstrækket og min lidt langsomme start gør at jeg allerede er to minutter efter. Jeg fortsætter i mit eget tempo og begynder langsomt at øge lidt mere efter post 14. Det går rigtig fint, men på vej til post 19 mister jeg totalt hovedet. Jeg ville gerne ind i posten sydfra, men da jeg løber langs den store vej overser jeg den første sti til højre og kommer derfor ned af den næste. Jeg løber nu og tror at posten ligger nord for mig og at jeg bare skal hen til hegnshjørnet og svinge ind. Jeg løber dog længe og når at synes at det er lidt mærkeligt det her. Men så ser jeg et hegnshjørne og glemmer alt om tvivlen. Men da jeg kommer derhen er der slet ikke noget der passer. Jeg står længe og læser, kigger op, læser lidt igen. Jeg får øje på et andet hegn på højre side af vejen og pludselig går det op for mig hvor jeg er. Jeg omstiller mig hurtigt og prøver så vidt muligt at tage posten roligt - selvom jeg godt er klar over at jeg lige har lavet en kæmpe brøler og smidt yderlige to minutter. Jeg stresser lidt mod næste post, men hiver fat i mig selv og tvinger mig til at stoppe op og tage et glas vand ved post 20. Jeg trækker lidt vejret to gange og fokusere på at løse opgaven så godt så muligt med det udgangspunkt jeg nu har. Jeg lykkes godt med at komme ind i flowet igen og jeg kører den rent hjem herfra. 

Det var en langdistance hvor jeg laver lidt for mange småfejl, men alligevel formår at holde hovedet koldt. De steder hvor jeg laver et decideret bom formår jeg rimelig hurtigt at komme ind i flowet igen og det var fedt at mærke at jeg rent mentalt er rigtig godt på vej. 


Sprint. 2,7 km. 24 poster.  




For bedre at kunne se vejvalg kan man højreklikke og trykke "åbn link i ny fane". 

Resultater og stræktider kan ses på følgende links:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar